Polityka jakości
POLITYKA JAKOŚCI SZPITALA POWIATOWEGO W LIMANOWEJ IMIENIA MIŁOSIERDZIA BOŻEGO
Misja i cele Szpitala:
„Po pierwsze pacjent”
Misją Szpitala jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa zdrowia psychicznego i fizycznego mieszkańcom powiatu limanowskiego oraz wszystkim innym osobom przebywającym na obszarze działania Szpitala, z wykorzystaniem najnowocześniejszych metod profilaktyki i promocji zdrowia oraz leczenia poprzez:
- Zapewnienie pacjentom wysokiej jakości usług medycznych.
- Leczenie, pielęgnowanie i rehabilitację pacjentów zgodnie z aktualną wiedzą i standardami diagnostyki.
- Zapewnienie przyjaznej, miłej atmosfery, sprzyjającej szybkiemu powrotowi do zdrowia.
- Tworzenie lepszych warunków pobytu pacjentów.
- Stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności pracowników.
Do podstawowych celów Szpitala Powiatowego w Limanowej Imienia Miłosierdzia Bożego zaliczyć należy:
- zapewnienie wysokiego poziomu jakości świadczeń w zakresie stacjonarnej i specjalistycznej ambulatoryjnej opieki zdrowotnej,
- leczenie nerkozastępcze, realizowane metodą hemodializy,
- udzielanie pomocy doraźnej w razie wypadku, urazu i zagrożenia życia,
- świadczenie podstawowej opieki zdrowotnej,
- wykonywanie świadczeń zdrowotnych dla osób uprawnionych na podstawie umów zawartych z płatnikami systemu ubezpieczenia zdrowotnego oraz innymi
- podmiotami zlecającymi Szpitalowi usługi zdrowotne.
Realizując wyżej wymienione cele, Szpital wykonuje zadania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
Dla skutecznej realizacji celów ogólnych funkcjonowania Szpitala wdrożyliśmy i stale doskonalimy system zarządzania jakością , zgodny z wymaganiami międzynarodowej normy PN-EN ISO 9001:2015. W ramach tego systemu opracowujemy standardy , procedury i instrukcje wykonywania zadań, określamy szczegółowo mierzalne cele, monitorujemy stosowanie zasad.
Skuteczne funkcjonowanie systemu zarządzania jakością wymaga zaangażowania wszystkich pracowników, co osiągamy poprzez regularne spotkania i szkolenia wewnętrzne, a także stałe podnoszenie kwalifikacji personelu w szkoleniach zewnętrznych. Zasoby niezbędne do funkcjonowania i doskonalenia systemu zarządzania jakością są identyfikowane i zapewniane.
Limanowa , dnia 29 marca 2018 r.